صدوقی امام جمعه یزد در  مراسم نكوداشت مقام معلم :نگران كننده است که هنوز جامعه  ما نتوانستند شخصيتي چون استاد مطهري تربيت كنند


از معلمان نمونه كشوري ، استاني و منطقه اي استان يزد تجليل شد.

 حجت الاسلام و المسلمين محمد علي صدوقي در مراسم نكوداشت مقام معلم با تبريك هفته معلم و گراميداشت ياد و خاطره استاد مطهري گفت: اين استاد گرامي شخصيتي بزرگ و ويژگيهاي بسيار بارزي داشت.

وي توجه به تفكر و انديشه را از ويژگيهاي بارز اين فليسوف بزرگ نام برد و اظهار داشت: اين شهيد والامقام به اين نكته اصرار داشت.

وي ياد گرفتن، آموختن و حفظ كردن را كار بسيار خوبي دانست و در عين حال تصريح كرد: البته بايد در اين ميان به انديشه و تفكر هم توجه ويژه اي داشت.

امام جمعه يزد اضافه كرد: مغز ما زماني موفق است كه اطلاعات را درك و هضم كند.

وي با اشاره به اينكه استاد مطهري مطالب علمي بسياري رادر رشته هاي مختلف با تفكر و انديشه آموخته بود گفت: از اين استاد كتب زيادي به جا مانده و آثار اين شهيد والا مقام همچنان مفيد است.

صدوقي خاطرنشان كرد:برخي از كتابهاي اين معلم عزير حدود 50 سال از آن مي گذرد ولي همچنان مي درخشد.

امام جمعه يزد گفت: اين امر جاي مسرت بخش است زيرا نشان از شخصيت علمي و عقلايي اين شهيد والامقام است كه نوشته هاي او همچنان مفيد و ماندگار است.

وي افزود: اما از نگاه ديگر، نگران كننده است كه بعد از 50 سال كه از نوشته هاي اين استاد مي گذرد در آنها هيج تجديد نظر صورت نگرفته است و هنوز جامعه فرهنگي ، حوزه هاي علميه، و دانشگاه ههاي ما نتوانستند شخصيتي چون استاد مطهري تربيت كنند.

وي در ادامه ضمن تقدير و تشكر از معلمان استان كسب 17 سال رتبه نخست آزمون سراسري را حاصل تلاش و زحمات معلمين خطه دانست و تصريح كرد: اميدواريم كه اين اول شدن به خاطر فكر و انديشه دانش آموزان باشد نه حفظ كردن.

استاندار يزد هم در اين مراسم ضمن گراميداشت هفته معلم و استاد مطهري گفت: ما هر چه داريم از تلاش و كوشش معلمان دلسوز است.

محمدرضا فلاح زاده با بيان اينكه تعليم و تربيت بايد همراه با تزكيه نفس باشد افزود: دانش آموزان رفتار و كردار معلم خود را در ذهن ثبت و از آن الگو مي گيرند.

وي متعهد بودن، صبور ، متدين و با برنامه بودن را از ويژگيهاي معلمان استان نام برد و اظهار اشت :معلمان بايد افتخار بكنند كه روز آنها با شهادت استاد مطهري مزين شده است.

فلاح زاده خدايي بودن، مولد علم، بيان قوي، متواضع را ويژگيهاي بارز استاد مطهري نام برد و تصريح كرد: اين استاد يك الگوي تمام عيار براي همه معلمان و انسانها است.

مدير كل اموزش و پرورش استان يزد هم گفت: هفته معلم فرصتي است براي قدرداني از معلمان پر تلاش و زحمتكش است.

محمد كاظم رحيمي نژاد با بيان اينكه معلمان جايگاه رفيعي در جامعه دارند و افزود: اين قشر نقش مهمي در آينده دانش آموزان دارند.

وي با بيان اينكه تعليم و ترييت بايد همراه با تهذيب نفس باشد اظهار داشت:بي ترديد رشد و تعالي ميهن اسلامي با كوشش عالمانه و انديشه خردورزانه معلمان وآموزگاران بزرگوار حاصل مي شود.

در اين مراسم از 191 معلم نمونه كشوري ، استاني و منطقه اي استان با اهدا لوح ،تقدير و قدارني شد.

عظيمه عزيزي از ابركوه و طاهره عسكري از بافق بعنوان معلمان نمونه كشوري انتخاب شدند.

هم اكنون 14 هزار و 387 فرهنگي در استان يزد به امر تعيلم و تربيت مشغول هستند.

خبار كوتاه آموزش و پرورش در روز معلم

همزمان با روز معلم فرمانده سپاه الغدير استان و جمعي از پاسداران اين يگان با حضور در اداره كل آموزش و پرورش استان با اهداي شاخه گل و لوح تقدير به مديركل آموزش و پرورش و كاركنان اين اداره كل و روز معلم را تبريك گفته و از زحمات معلمان استان تقدير كردند.

به مناسبت روز معلم از 24 نفر از فرهنگيان پژوهشگر استان تجليل شد. در اين مراسم كه سردار الله دادي فرماندهي سپاه الغدير استان و مديركل آموزش و پرورش حضور داشتند با اهداي هدايا و لوح تقدير از 24 نفر فرهنگيان پژوهشگر برتر استان تجليل شد.

به مناسبت روز معلم ساختمان جديد پايگاه مقاومت شهيد رجايي آموزش و پرورش افتتاح و بهره برداري شد. در اين مراسم فرماندهي سپاه الغدير، مديركل آموزش و پرورش ، فرمانده بسيج دانش آموزي و فرهنگيان و جمعي از فرهنگيان بسيجي حضور داشتند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا